De Acker - SOCIAL SCHOOLS APP

Social Schools

Op De Acker maken wij gebruik van Social Schools. Deze ouder communicatie app gebruiken wij om jou op de hoogte te houden van evenementen en nieuwsberichten bij ons op school, maar ook om foto’s te delen. Absenties en korte berichten aan de leerkracht behoren tot de mogelijkheden. Op deze manier willen wij binnen een veilige online omgeving al het nieuws met jou delen.

Gebruik van Social Schools

1. De app kun je downloaden via de Playstore of de Appstore en vervolgens installeren.
  2. Je maakt een account aan.
  3. Met de van school gekregen koppelcode wordt jouw kind binnen de app aan de juiste groep gekoppeld.
  4. Per account, van jou als ouder(s), zijn alle kinderen van het gezin die bij ons op school zitten te koppelen, elk kind met een eigen koppelcode. Zo heb je als ouder(s) in 1 app met 1 account alle kinderen bij elkaar.
  5. Telefoon- en (e-mail-)adreswijzigingen van ouders in Social Schools worden overgenomen in ons leerling-administratiesysteem ParnasSys.

Contact ouders en school

Je vertrouwt jouw kind vele jaren toe aan onze school. Daarom vinden wij een goed contact heel belangrijk. Samen met jou willen we eraan werken het vertrouwen in stand te houden in het belang van een goede ontwikkeling van jouw kind. Laat het ons dus vooral weten als je een vraag of opmerking hebt. Wij zien je graag op onze school.

Alle acties binnen onze school hebben als doel: ‘Samen maken wij het verschil’

Contactmomenten met ouders en leerkrachten

Informatieavond

In de derde week van het nieuwe schooljaar organiseert de groepsleerkracht een avond voor alle ouders van de groep. Tijdens deze avond kun je jouw vragen stellen over het reilen en zeilen in de klas en nader kennismaken met de groepsleerkracht van jouw kind.

Kijk in het jaaroverzicht in het jaarlijks katern en in Social Schools voor de data van deze avonden.

Inloopmiddagen

In de groepen 3 t /m 8 zal een aantal keer per jaar een inloopmiddag zijn van 14.00 – 14.30 uur. Op deze middagen is het werk van de kinderen in de klas te bekijken.

De data van de inloopmiddagen vind je in het jaaroverzicht en in de agenda van Social Schools.

Tienminutengesprekken en oudervertelgesprekken

Een aantal keer per jaar is er de mogelijkheid om een tienminutengesprek te hebben met de leerkracht van jouw kind. In groep 1 en 2 bespreken we de observaties van de kinderen, vanaf groep 3 de resultaten van het rapport. Aan het begin van het jaar vinden bovendien oudervertelgesprekken plaats. Tijdens deze gesprekken maken ouders en leerkracht(en) kennis met elkaar en bespreken we hoe wij jouw kind zo goed mogelijk kunnen begeleiden. Zie voor de precieze data het overzicht met belangrijke data in het schoolgids katern en in de agenda van Social Schools.

Gebruik van Social Schools

Hier lichten wij een aantal onderdelen toe wat er via Social Schools wordt geregeld en ingediend en waar wij je als ouder via de app van op de hoogte stellen.

• Absent melden

Ouders kunnen via de app doorgeven wanneer en waarom hun kind absent zal zijn. De leerkracht krijgt dan een melding en weet waarom een kind afwezig is.

• Agenda

Naast de aankondiging van een evenement kan een leerkracht in de agenda vragen om hulp van ouders. Bijvoorbeeld voor helpende handen bij een activiteit of voor rijouders. In de app is precies te zien hoeveel helpende ouders er nog nodig zijn.

• Foto’s en privégegevens

Groepen kunnen foto’s delen van activiteiten, geheel volgens de huidige AVG regels.
    Ouders kunnen zelf in de app instellen welke toestemmingen ze geven voor het publiceren van foto’s van hun kind. Ouders kunnen ook instellen welke gegevens van henzelf zichtbaar zijn voor andere ouders.

• Rapportgesprekken

De voortgangs- en rapportgesprekken worden via Social Schools gepland.

• Leerling-specifiek

Leerling-specifieke berichten worden via e-mail gedeeld. Alle teamleden hebben een eigen schoolmailadres die je daarvoor kunt gebruiken. In Social Schools vind je eventueel deze e-mailadressen per teamlid of leerkracht.

Meer informatie?

Kijk meer informatie en veel gestelde vragen op Social Schools.

Geïnteresseerd in onze school?

Wij komen graag met je in contact. Maak een afspraak of vraag een rondleiding aan en wij verwelkomen je op De Acker.